Asimisaputalkkari

Ylä-Savon Omakotiyhdistys tarjoaa asumisaputalkkarinpalveluja jäsenistölleen.

Kaikenlaisissa eri asumisaputehtävissä toimii asumisaputalkkari Erkki Hujanen.

Työtilaus tehdään suoraan asumisaputalkkari Erkille p. 040 4157 906

Asumisaputalkkarin työnjohtajana toimii Sakari Kettunen p. 0440 812492, sakari.kettunen@live.fi

Kuka voi käyttää palvelua?

Palvelu on tarkoitettu kaikille Ylä-Savon Omakotiyhdistyksen jäsenille.

Mitä töitä voi teetättää?

Arjen avuksi mm. lumitöihin, hiekoitukseen, ikkunanpesuun, siivoukseen, nurmikon ja aidanleikkaamiseen yms.

Työkalut ja varusteet?

Kotiaputalkkarilla ei ole omia työkaluja tai vastaavia.

Kukin kotitalous tarjoaa/hankkii kaiken kulloinkin tarvittavan: siivousvälineet, maalit, pensselit jne. Näin asiakas maksaa vain tehollisesta työajasta – ei esimerkiksi käynnistä rautakaupassa.

Koska osa kotitaloudessa tehtävästä työstä on luvanvaraista, ovat sellaiset joutuneet kiellettyjenlistalle tässä projektissa. Asumisaputalkkari ei siis tee sähkötöitä, putkitöitä eikä kiipeä katolle ilmanasianmukaisia varusteita ja työparia. Palveluihin eivät kuulu myöskään suurisuuntaiset remontit, pihanrakentamiset tai puutarhan perustamiset.

Paljonko maksaa?

Palvelusta peritään 1.6.24 alkaen 12 € / tunti, (17 € alle 65 v.) sekä kilometrikorvaukset.

Toiminnalla ei ole tarkoitus kilpailla sen enempää kunnan kotipalvelun kuin yksityisten yrittäjienkäänkanssa. Asumisaputalkkarin tarjonta on huomattavasti kapea-alaisempaa. Asumisaputalkkariparemminkin täydentää kuin kilpailee kotipalvelun kanssa. Yksityisen sektorin varpaille ei tässä astuta senkään takia, että nyt kysymyksessä oleva kohderyhmä ei vielä ole kuulunut näiden palvelujenostajakaartiin. Vanhemmat ihmiset eivät ole Suomessa tottuneet ostamaan työtä, jonka periaatteessa voisivat tehdä itse.